27 września br. w Krajowej Szkole Administracji Publicznej odbyła się sesja warsztatowa poświęcona dostępności usług publicznych.
Spotkanie było okazją do zaprezentowania praktyk zwiększających dostępność usług publicznych, a także do dyskusji poświęconej różnym wymiarom dostępności. W ramach sesji odbyły się również miniwarsztaty „Dobre praktyki w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością”, których celem było zwiększenie umiejętności interpersonalnych, uwrażliwienie na indywidualne potrzeby wynikające z rodzaju niepełnosprawności oraz rozwój umiejętności komunikacji w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością. Miniwarsztaty zostały zorganizowane we współpracy z Fundacją Integracja.
Program
10:00 – 10:10 Otwarcie
Jan Pastwa, Dyrektor Krajowej Szkoły Administracji Publicznej
10:10 – 10:50 Prezentacje
Dostęp do usług ZUS – działania na rzecz wzrostu satysfakcji klientów
Magdalena Mazur–Wolak, Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów ZUS
Dostęp do e-usług poprzez SEKAP
Danuta Descours, Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego
10:50 – 11:50 Panel dyskusyjny: Jak poprawić dostęp do usług publicznych?
Moderator: Małgorzata Bonikowska, Prezes Ośrodka dialogu i analiz THINKTANK
Marcin Bombrych
Dyrektor Generalny GIS
Krzysztof Kaca
Dyrektor Wydziału Analiz i Programowania PFRON
Magdalena Mazur-Wolak
Dyrektor Departamentu Obsługi Klientów ZUS
Piotr Pawłowski
Prezes Fundacji Integracja
11:50 – 12:00 Świat bez barier – działalność Fundacji Integracja
12:00 – 12:30 Przerwa kawowa
12:30 – 15:00 Miniwarsztat: Dobre praktyki w kontaktach z osobami z niepełnosprawnością